Suvremeni radio za suvremeno doba

Što kažete na ovu ideju?

Velike radio kuće (npr. Hrvatski radio, BBC,…) daju mogućnost slušanja emisija na zahtjev. Postoje desetci emisija, razvrstanih u kategorije, koje se mogu slušati ili online (streaming), ili se mogu downloadati i slušati offline. Dakle, već sad korisnici mogu besplatno koristiti (slušati) sadržaj koji radio producira.
Također, radio-kuće imaju na raspolaganju veliku, golemu bazu pjesama koja je razvrstana također u kategorije (domaća/strana/žanrovi…).
To je vrlo velik potencijal koji je nedovoljno iskorišten, osobito u današnje vrijeme interneta, tehnologije i mobilnih aplikacija. Danas mnogi hodaju ulicom slušalicama upijajući sadržaj sa svojih pametnih telefona. Treba im ponuditi sadržaj kakav žele, ili još bolje – ponuditi im nešto što ni sami nisu znali da žele.

Moja je ideja ponuditi sadržaj kojega radio ima “na skladištu” na novoj, suvremenoj platformi.

Zamislite servis koji bi omogućio korisniku da sam kreira svoj radio program i da ga sluša online (streaming) putem PC-a ili putem mobilne aplikacije. Uz to, kreirani radio program mogli bi slušati i drugi korisnici (korisnik A pretplaćen je na program korisnika B), pa bi se pojedini korisnici nadmetali za slušatelje i promovirali putem društvenih mreža. A zapravo bi promovirali radio sadržaj kojega isporučuje radio kuća!

Korisnik koji sam kreira svoj program odabirao bi audio-blokove i složio bi svoj program. Audio-blokovi između kojih može birati su:
a) već postojeće emisije koje se mogu slušati online: vijesti, kulturni program, zabavni, obrazovanje,…
b) blokovi pjesama kategorije koju korisnik odabere (npr. strani hitovi 1980-tih, domaće zabavne,..). Ukupna baza pjesama radio-kuće trebala bi se podijeliti u kategorije prema žanru (domaći rock, strani rock,…).
Iz svake kategorije mogu se kreirati audio-blokovi duljine oko 15 min, a u svakom bloku nalazilo bi se 5 pjesama koje se nasumično odabiru iz određene kategorije. Npr. jedan audio-blok mogao bi biti ‘domaći pop-rock’, u njemu se nalazi 5 pjesama koje se nasumično odabiru iz sveukupne baze pjesama pod kategorijom ‘domaći pop-rock’.
Na ovaj način dobiva se nausumičnost i faktor iznenađenja koju slušatelj radija traži, ali se kombinira sa specifičnim individualnim preferencijama korisnika.

Korisnik bi mogao složiti svoj program kako god on želi: npr. cijeli dan samo pjesme određene kategorije, ili cijeli dan samo određena emisija (npr. Povijest četvrtkom), ili neku kombinaciju između tih krajnosti. Mogao bi složiti blokove prema svojoj satnici ili bi mu bila dana mogućnost da odabere svoje audio-blokove koje će softver nasumično rasporediti po danu. Sučelje bi bilo jednostavno: drag-and-drop slaganje pravokutnika-blokova. Kada posloži dnevni program, može ga snimiti, dati mu ime, opisati njegov sadržaj (shemu), i pozvati i druge da slušaju “njegov” program. Drugi korisnici ne bi se morali registrirati da slušaju tuđe programe. Bitno je povećati sveukupnu bazu slušatelja radija, a ona bi se povećala ovom novom platformom.
Na taj način svaki korisnik imao bi personalizirani, individualni radio program, čiju shemu on (korisnik) definira, ali sadržaj isporučuje radio-kuća.

Unovčenje

Korisnicima koji ne plaćaju servis između svaka dva audio-bloka bile bi postavljene kratke propagandne poruke (“reklame”). Reklame ne smiju biti ni prečesto ni preduge, jer će korisnici odustati od servisa. Besplatni i neregistrirani korisnici mogli bi slušati samo druge besplatne korisnike.

Korisnicima koji plaćaju nižu cijenu reklame bi bile stavljene svakih 45 min ili sat. Korisnici koji plaćaju nižu cijenu smjeli bi slušati samo programe onih koji plaćaju nižu cijenu, i besplatne programe.

Korisnici koji plaćaju višu cijenu uopće ne bi imali reklame (nalik HBO programu). Korisnici koji plaćaju višu cijenu smjeli bi slušati i besplatne, i one koji plaćaju nižu cijenu, i one koji plaćaju višu cijenu. Tako bi se izbjeglo da neregistrirani korisnici slušaju program bez reklama i bez plaćanja.

Dodatne prednosti

Programska podrška imala bi uvid u to koji audio-blokovi se najčešće koriste, čime bi dobili povratne informacije o tome što korisnici žele slušati. To bi bilo konstantno istraživanje tržišta, a na taj način mogli bi se kreirati novi audio-blokovi i modificirati postojeći.
Budući da je svaki korisnik zapravo radio-urednik, svaki od njih indirektno bi radio promociju radio-kuće, jer bi pozivao slušatelje putem društvenih mreža da prate “njegov” program.
S vremenom, ako se servis razvije, moglo bi se dopustiti korisnicima da sami snime svoje audio-blokove i da ih integriraju u program.

Zaključno:

Novi koncept radija za novo vrijeme. Televizija se razvija u smjeru interneta i pay-per-view, a na ovaj način i radio prati suvremene trendove.
Nedostatak radija danas je što pušta jedan radio program za sve slušatelje. Slušatelj mora u određeno vrijeme biti uz radio da bi čuo neku emisiju, ili alternativno, skinuti ju s weba ili slušati online. Ovako, zbog prednosti web-streaminga audio sadržaja nad video sadržajem (potreban je daleko manji bandwidth, kao i manji promet), moguće je kreirati individualni radio program – a to internet TV još ne može.

Ostale prednosti su:
– Dodatna platforma koja ne isključuje postojeću, već ju nadograđuje. Dodatni slušatelji = dodatni prihodi.
– Mogućnost prodavanja detaljno-ciljanog oglasnog prostora; ponuda oglasnog prostora samo za određene ciljne skupine, npr. samo onima koji slušaju određene audio-blokove.
– Korištenje postojećih resursa na nov način. Kvalitetne emisije ne bi bile puštene jednom u eter i onda ostavljene u skladištu, ili na serveru bez poticaja za dodatno slušanje.

RADIO KUĆA KREIRA SADRŽAJ, ALI DOPUŠTA KORISNIKU DA GA SLUŠA KAKO, KADA, GDJE I NA NAČIN KOJI ON SAM BIRA!

…i?
Što kažete?

 

 
Ideja: Domagoj Sajter ©

Jedna misao o “Suvremeni radio za suvremeno doba”

  1. Izvrsno! Prilagodljiv radio. Svakako će budućnost ići u tom smijeru. Ovako kao da je još uvijek sve analogno.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *